Maleisie - Kuala Lumpur

17 augustus 2012 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vrijdag 17 augustus komen we om 18.15 aan in Kuala Lumpur. Wat een verschil met de landen die we de afgelopen weken hebben bezocht. Het vliegveld is schoon en supermodern en alle dure merken zijn hier te koop. We nemen onze intrek in het gloednieuwe Best Western hotel waar we een soort appartementje hebben met 2 slaapkamers. Ploon's buikpijn is nog steeds niet weg dus vertrekken Bien en Ploon meteen na aankomst in het hotel met de taxi naar het Gleneagles ziekenhuis. Herke's zoon Eiso is hier geboren dus we weten van haar dat dit een goed ziekenhuis is. We melden ons rond 21.00 uur bij de spoedreceptie. Twee uur later is bloed en plas onderzocht en staan we - 60 Euro armer - al weer buiten met een hele tas vol medicijnen tegen blaasonsteking. Arme Ploon heeft hier waarschijnlijk een hele tijd mee rondgelopen dus we hopen dat de pijn nu snel zal verdwijnen.

De volgende ochtend uitslapen en na het ontbijt gaan we een hotel en vluchten naar Langkawi regelen. Dat blijkt niet eenvoudig aangezien alle moslims dit weekend op pad gaan om het einde van de Ramadan te vieren en het hele land de komende week vakantie heeft. We vinden uiteindelijk nog een mooi resort aan zee en prima vluchten.
Om 13.00 uur kunnen we op pad. Aangezien we niet heel veel tijd in Kuala Lumpur hebben besluiten we de Hop-On-Hop-Of bus te nemen die ons langs alle highlights rijdt. We zien de vlindertuin, birds park, het parlement en het nationale monument (beide gelegen in een mooi park), het nieuwe paleis van de koning, (Interessant weetje: Maleisie heeft 9 sultans die om de beurt 5 jaar koning zijn. De huidige koning wordt gezien als een geluksvogel, hij is nu voor de tweede keer koning.), het Mosque Museum en nog veel meer en we stappen uit bij de Petronas Twin Towers, tot 2004 de hoogste gebouwen ter wereld. We zijn helaas te laat om nog naar de walking bridge tussen de twee torens te kunnen gaan, vanwaar je een mooi uitzicht over de stad hebt, maar er zijn gelukkig genoeg andere dingen te doen. In de torens zitten veel winkels, varierend van H&M en Nike tot Versace, Harrods etc. en heel veel restaurants, een bioscoop, een zwembad en nog veel meer. Daarna nog even over 1 van de vele drukke avondmarkten met eten en veel nepspullen gelopen.

Op aanraden van Herke eten we die avond iets buiten het centrum bij Tamarind Springs. Een prachtig restaurant verscholen aan de rand van de jungle. Terwijl we een lekker wijntje drinken zien we de aapjes van boom naar boom springen. 's Avonds rijden we terug door de kleurig versierde straten van Kuala Lumpur. Een mooi dagje in een bruisende stad! Morgenochtend vliegen we naar Langkawi.

1. Bianka:
    29 augustus 2012
    En dan zit het er alweer bijna op, goede reis naar huis en tot volgende week Sabine.€
    Groetjes